Geoblog.pl    bartek13    Podróże    Djerba    Djerba

Djerba

Polska, Warszawa

Do wyjazdu na Djerbę odliczałem czas prawie 6 miesięcy.Uwielbiam kraje arabskie ,a to była podróż łączona,Tunezja i Libia.Do Libii przymierzałem się już kilkakrotnie i zawsze pojawiał się inny wyjazd...Djerba jest cudowną wyspą, szczególnie w styczniu.U nas zimno i ponuro, a tam słońce i sielska wakacyjna atmosfera. Wyspa maleńka ,objazd spokojnie zajmuje kilka godzin. Taksówka około 25 zł ,stawka według taksometra. W szczególności polecam miasteczka Midun i Houmt Souk. Mają swój klimat. Nie wiem jak w sezonie ,ale w styczniu nie było tam prawie turystów. Wyspa jest prawie pusta , dla miłośników plażowych spacerów będzie to istny raj. Minusem jest niestety zimne morze. Jak dla mnie to tydzień wystarczy na naładowanie akumulatorów. Polecam!

Do Libii wyjechaliśmy niestety nie było nam dane do niej dojechać. Zaczęła się rewolucja i Tunezja zamknęła granice z Libią. Po dwóch dniach koczowania i nadziei zostaliśmy deportowani do kraju. Coś mam pecha , albo tak właśnie ma być…