Geoblog.pl    bartek13    Podróże    Sycylia    Stolica...

Stolica...

Włochy
Włochy, Palermo

Do stolicy prowadzi autostrada A29 czas dojazdu z zaparkowaniem w centrum to godzinka.
Jedna głównych atrakcji to wielka katedra, fontanna Pretoria ,pod którą wypatrywałem słońca bo naturalne światło dodaje zawsze uroku pięknym miejscom. Udało się niestety tylko na chwile. Palermo to typowo wielkie miasto z klaksonami, piękne ale niestety trochę zaniedbane. Zabytki i piękne kamienice wymagają remontu.
Sporo słyszałem o Sycylijskich katakumbach, i oczywiście nie mogło ich zabraknąć w naszym programie. Na placu Cappuccino pod klasztornym kościołem znajdują się katakumby, które przypominają sceny z horroru( wstęp 3 euro)
Miejsce dziwne, i jak dla mnie wielkie. Nie spodziewałem się takiej wielkości. Choć wszędzie były informacje o zakazie robienia zdjęć ja się do tego nie dostosowałem. Musiałem…widok okrutny. Przeraża mnie śmierć i wszystko co jest z nią związane! Ale musiałem to zobaczyć…setki ciał wiszących i leżących na wykutych w ścianie półkach robi wrażenie. Niesamowite jak może wyglądać ludzkie ciało po śmierci. Ciała są w różny sposób mumifikowane, w niektórych normalnie są włosy…Teraz przed oczami mam małą rudą dziewczynkę która wyglądała jak by spała…straszne!!!!