Geoblog.pl    bartek13    Podróże    Katar,Tajlandia,Kambodża,Birma 2014    Góra Popa

Góra Popa

Birma
Birma, Popa

Dziś pobudka o 5,30 i bryczką na wschód słońca. Wczoraj uzgodniliśmy z naszym kierowcą zaprzęgu , że dziś nas zawiezie na wschód słońca. Uzgodniliśmy cenę 10.000 kyatów, pojechaliśmy do Old Bagan. Po wczorajszym tłumie na zachodzie słońca, dziś byliśmy tylko sami na dachu jednej z pagod. Jak to powiedział nasz organizator imprezy o tym miejscu wie tylko On. Wschód piękny, mgła nad ziemią robi niesamowitą aurę. Zaraz po wschodzie na niebie pojawiły się balony. Wspaniałe widoki:), pewnie z góry widać jeszcze piękniej Bagan. Koszt takiego lotu to aż 380$ za 45 minut. Trochę drogo:(
Kolejnym punktem dnia jest Góra Popa, wycieczka zakupiona w tutejszej Informacji Turystycznej. Koszt 1400 kyatów, za przejazd w dwie strony. Jak to zwykle była spóźnienie tym razem tylko 30 minut. Droga na górę, prowadzi przez piękne tereny porośnięte palmami. W końcu widać , że jesteśmy w tropikach:) Po drodze zajeżdżamy do lokalnej wytwórni oleju. Droga wyboista jak w całej Birmie. Kawałek w budowie, który budują ręcznie kobiety. W kolejnej wiosce nie lada atrakcja!!! Na głównym rondzie impreza na całego. Ciężarówka na zewnątrz wielkie głośniki, na ciężarówki „ gwiazdy” imprezy. Kilka transwestytów usiłowało naśladować śpiew i taniec. Raczej im to nie wychodziło, ale ludzie szaleli:) Samochody się zatrzymywały, ludzie śpiewali , gwizdali, dzieciaki uśmiechnięte od ucha do ucha. Jak niewiele trzeba ludziom do zabawy. Wioska u podnóża góry, zastawiona straganami i tłumami wiernych którzy przyjechali na pielgrzymkę. Małpy szalały, kradnąc ludziom owoce, oni ich przeganiali istny chaos. Wejście na górę nie jest taki straszny jak niektórzy go opisują. Wykafelkowane schody po sam szczyt. Wspinaczkę pokonuję się boso bo to święte miejsce. Sama góra nie zachwyca, na górze kilka świątyń, raczej kiczowatych, ale fajny klimat i moim zdaniem w 100 % warto. Góra Popa, robi większe wrażenie z dołu niż z góry.
Ostatnie chwile w pięknym Bagan i wieczorny autobus do Inle. Wyjazd z Bagan o 17 na miejscu się okaże o której będzie. Koszt biletu 1100 kyatów.