Geoblog.pl    bartek13    Podróże    Sri Lanka - Kijów    Aukan Budda

Aukan Budda

Sri Lanka
Sri Lanka, Gallena

Noc była spokojna, owinięty moskitierą nawet nie czułem żadnego komara(a była to dzungla)Opowieści o pladze komarów są chyba grubo przesadzone. W lecie w Warszawie nie dało się przejść, a u spokojnie.Na całe szczęście.Najbardziej się brzydzę karaluchów i kilka tu nawet zabiłem...

DziÅ› celem naszego dnia jest Anuradhapura,Aukan Budda i Mihintale.

Stan drogi z Dambulli do Anuradhapury jest o niebo lepsze niż wczorajszego dnia.Po drodze mijamy sporo straganów z owocami, z kokosami, kukurydzą...

Krajobraz cudny,nie spodziewałem się, że na wyspie jest tak dużo jezior i rzek.To z pewnością wpłynęło na fakt zielonej zieleni. W jeziorze stado bawołów przy porannej kąpieli.Ranek jeszcze nie upalny.Ja oczywiście muszę robić zdjęcia, więc stajemy co chwilę. Dzieciaki tu są cudne. Nie rozwydrzone, rozpuszczone potrafią się cieszyć z małej drobnostki. Przy tym są zawsze uśmiechnięte ...boskie!

Zeby dojechać do Aukan Budda trzeba odbić kilka kilometrów z głównej drogi, warto...

Po drodze mijaliśmy dzieci uczące się w szkółkach niedzielnych. Ubrane wszystkie w białe ubranka. Wejście do Aukan Budda kosztuje 500 rupii, oczywiście wejście tylko na bosaka.Na Sri Lance głównie chodzi się na bosaka i nie można stawać tyłem do Buddy.Przy posągu Buddy nikogo,super są miejsca bez masowej turystyki. Można czerpać z takich miejsc wszystko co najlepsze.Posąg robi naprawdę wrażenie. Ma 13 metrów i jest wykoty z jednego bloku skalnego.Jest również najlepiej zachowaną starożytną figurą na wyspie. Tam gdzie Budda tam i małpy.